Fluierul Liberului Arbitru – Controleaza realitatea afacerii tale
Daca vrei sa iesi din criza mai intai ai nevoie sa scoti criza din capul tau. Schimbarea este unicul proces prin care poti asigura actualizarea valorii organizatiei pe care o conduci pentru ca aceasta sa-si creasca capacitatea de a face fata cu succes provocarilor mediului de business.
Poate ca experienta te-a invatat sa fii dur in business, sa nu ai incredere in nimeni si sa nu-ti pese prea mult de ceilalti ci numai de tine. O astfel de gandire generalizata la nivelul agentilor economici cu siguranta poate aduce profit pe termen scurt dar in acelasi timp sa reprezinte declansatorul real al crizei economice pe termen mediu si lung.
Daca vrei cu adevarat sa se schimbe ceva in mediul de business ai nevoie sa nu mai astepti, sa faci tu primul pas, sa fii tu un campion al schimbarii care incepe cu tine. Este momentul prielnic sa te gandesti serios la acest lucru. Exista oameni in jurul tau pe care chiar daca inca nu-i cunosti si nu te cunosc, iti doresc binele si vor sa te sprijine la modul cel mai onest sa-ti cresti valoarea afacerii, pentru ca de valoarea binelui tau si al companiei tale depinde binele intregului lant furizor-client din sectorul in care isi desfasoara activitatea compania ta. Daca extrapolezi aceasta ipoteza la nivelul tuturor sectoarelor de business vei obtine cu siguranta o imagine diferita a mediului de afaceri. Schimbarile inspirate initiate de oameni de business care sunt responsabili de viitorul afacerilor pe care le conduc asemenea tie, genereaza cresterea valorii afacerilor lor si in consecinta influentarea benefica a nivelului de maturitate si prosperitate al mediului de afaceri. Este adevarat ca procesul de schimbare al mediului de business poate fi de durata insa acest lucru este mai putin important atat timp cat tu ai facut deja un pas de urias preluand controlul realitatii afacerii tale.
Oamenii de afaceri pot fi impartiti in doua categorii:
1. cei care “astazi” traiesc ziua de “ieri” Ei sunt antreprenorii si oamenii de afaceri care prin intuitia, curajul si priceperea lor au fructificat oportunitatile momentului si au reusit sa-si duca companiile la un nivel maxim de succes care le-a adus putere, prestigiu, prosperitate, placere si bineinteles pozitia sociala. Modelul de business pe care l-au folosit si care s-a dovedit ca a functionat foarte bine, le-a harnit orgoliul intarindu-le credinta ca ei detin reteta succesului si ca nu trebuie decat sa o aplice identic ca in trecut pentru a avea succes in viitor. Sunt refractari la propria schimbare dar isi doresc cu ardoare ca mediul extern sa se schimbe pentru ca ei sa-si dovedeasca ca modelul lor traditional de business functioneaza la fel de bine cum a functionat odata. Curba lui Gauss care indica odinioara ascensiunea lor de ieri, astazi pare intoarsa cu “sus-ul in jos” indicand o zona de confort profunda care ii mentine captivi si tematori de schimbare. Ei cred ca si-au realizat pe deplin potentialul de valoare si sunt mai degraba concentrati pe a “nu pierde” ceea ce au realizat pana acum, decat pe “a castiga”.
2. cei care “astazi” traiesc ziua de “maine” Ei sunt antreprenorii si oamenii de afaceri care prin intuitia, curajul si priceperea lor fructifica oportunitatile din viitor si reusesc sa-si duca companiile la urmatorul nivel de succes care le aduce mai multa putere, prestigiu, prosperitate, placere si o pozitia sociala consolidata. Ceea ce au realizat prin modelul de business pe care l-au folosit si care s-a dovedit ca a functionat foarte bine le-a intarit credinta ca nu a fost decat parcurgerea unei etape de crestere si ca daca vor mai mult au nevoie sa-si imbunatateasca modelul de business acceptand schimbarea continua a modului de a simti, gandi si actiona in propria afacere. Pentru ei curba lui Gauss se transforma intr-o ascensiune pas cu pas prin vointa de a-si provoca si imbogati constant viziunea de business si prin smerenia de a accepta ca nu exista perfectiune in ceea ce fac. Fiind deschisi la schimbare cauta reinventarea propriului model de business prin care sa-si creasca continuu valoarea afacerii. Ei sunt mai degraba concentrati pe “a castiga” viitorul favorabil al companiilor lor, decat pe a “nu pierde”.
Din care categorie crezi ca fac parte oamenii de business care reusesc sa controleze mai bine realitatea afacerilor pe care le conduc?
7 sugestii pe care ti le-ar putea oferi liderul din tine pentru ca tu sa faci acele schimbari inspirate care sa asigure companiei tale un viitor favorabil:
1. Indiferent de business-ul pe care-l desfasori, alege acum sa-ti cresti valoarea afacerii. Valoarea afacerii reprezinta valoarea de piata actualizata a modelului tau de business. Pentru a te bucura de viitorul favorabil al afacerii tale ai nevoie sa investesti constant in imbunatatirea modelului tau de business.
2. Descopera care este cu adevarat misiunea afacerii tale. Aceasta nu are legatura cu “a face bani”. Banii sunt efectul secundar produs de masura in care compania ta dovedeste clientilor sai ca-si indeplineste misiunea.
3. Afacerea ta este precum “copilul tau”. Ofera “copilului” tau o educatie aleasa printr-o cultura de organizatie care sa se reflecte in mintile si inimile angajatilor tai. Recunoaste ca 80% din succesul tau se datoreaza angajatilor tai si 80% din esecurile lor ti se datoreaza tie.
4. Concentreaza-te pe deciziile strategice (pe preventie) si nu pe sarcinile de zi cu zi (pe tratarea efectelor). Daca ignori acest lucru intri in conflict cu viitorul tau si cel al oamenilor pe care ii conduci iar costurile vor fi mai mari decat iti poti inchipui.
5. Nu poti pretinde ca esti ceea ce nu esti. Accepta sa vezi lucrurile asa cum sunt, mai degraba decat asa cum ti-ar placea sa fie. Evita scurtaturile spre rezultatele mult asteptate altfel mai devreme sau mai tarziu vei raspunde pentru hazardul moral.
6. Exclude negativismul. Poate ca un stil de conducere bazat in mare masura pe comanda si control este cel cu care te-ai obisnuit si te simti bine. Este nevoie sa stii ca emotiile principale asociate acestui stil sunt furia, tristetea, frica, vinovatia sau conflictul interior care pot cauza probleme de sanatate precum:
– Furia – stop cardiac – Tristetea – slabirea sistemului imunitar – Frica – anxietate si atacuri de panica – Invinovatirea – nivel energetic scazut al organismului – Conflict interior – cancer
7. Alege sa fii mereu in preajma acelor oameni de business care „astazi” traiesc ziua de „maine”.
Adera la un grup de oameni de business deschisi la schimbare care isi antreneaza inteligenta de business lucrand luna de luna la transformarea afacerii lor. The Alpha Group poate fi o buna oportunitate pentru tine.
Conform principiului universal al corespondentei „ceea ce este in interior, este si in exterior”. Alege sa fii constient de modul in care gandesti, simti si actionezi pentru a controla realitatea afacerii tale. Ai nevoie sa fii intai lider si apoi manager. Un bun coach te poate ajuta sa descoperi liderul din tine.