Acreditarea – o centură de siguranță a succesului, atât pentru coach cât și pentru client
Din ce în ce mai mulți oameni realizează că dacă vor să își îmbunătățească rezultatele în viața personală sau la locul de muncă, au nevoie de un coach profesionist care să-i ajute să-și atingă mai rapid rezultatele dorite. Acest lucru determină în prezent o creștere a cererii de coaching în special în mediul organizațional și oferă oportunitatea coachilor să își demonstreze competențele și abilitățile lor de coaching.
Beneficiile pe care le poate oferi coachingul sunt vaste și depind de abilitatea și voința clienților de coaching de a produce și menține acele schimbări care să le aducă rezultatele dorite. De asemenea abilitatea coachului este importantă așa că e necesar să alegi bine. Un ghid referitor la cum să îți alegi coachul poți găsi aici.
Din păcate, prin moduri diferite de practicare a coachingului, anumiți coachi au adus prejudiciu industriei de coaching, generând confuzie în rândul oamenilor referitor la percepția și definiția corectă a coachingului. Discuțiile cu mai mulți clienți de coaching au evidențiat faptul că aceștia au percepții diferite asupra coachingului spunând că pentru ei coachingul înseamnă: un fel de training mai informal, un sfat din partea cuiva mai experimentat (cum ar fi un mentor) sau simpla întâlnire cu o persoană carismatică plină de înțelepciune de la care poți să înveți lucruri interesante; ar putea fi consultanță, consiliere sau chiar un fel de terapie în scopul de a corecta comportamente nedorite, iar percepțiile eronate continuă fără sfarsit.
Pentru a risipi confuzia asupra a ceea ce este și nu este coachingul și totodată pentru a crește încrederea oamenilor în beneficiile coachingului, cei care practică rolul de coach cu experiență instruit într-un mod profesionist, au responsabilitatea să ajute la educarea și încurajarea publicului referitor la ceea ce oamenii pot aștepta atunci când angajează un coach, prin urmare să utilizeze un contract profesionist care să conțină procedura de tratare a reclamațiilor. De asemenea, coachii trebuie să se asigure că au capacitatea să livreze serviciul de coaching într-un mod profesionist bazat pe dovedirea competențelor de coaching la cele mai înalte standarde. Coachii pot garanta calitatea și eficacitatea serviciului de coaching pe care îl oferă clienților lor prin dobândirea statutului de coach acreditat.
Autoritatea Internațională pentru Coaching și Mentoring (IAPC&M) sprijină specialiștii în coaching și mentoring din toată lumea, să-și aducă o contribuție importantă la sporirea încrederii publicului larg în puterea coachingului prin promovarea și livrarea coachigului autentic.
Autoritatea Internațională pentru Coaching și Mentoring (IAPC&M) pune la dispoziția specialiștilor în coaching și mentoring din România serviciul de acreditare care le garantează acestora reputația profesională și îi ajută la dobândirea încrederii din partea potențialilor clienți.
Dacă ești coach, dovedește că ești responsabil de experiența călătoriei clientului tău spre realizările dorite. Folosește acreditarea ta profesională obținută prin IAPC&M ca centură de siguranță a succesului atât pentru tine cât și pentru clientul tău. Află mai multe despe cum poți să devii coach acreditat cu IAPC&M și motivele pentru care statutul de coach acreditat este important pentru tine aici.