Obiectivul strategic al managerilor de astăzi

Mulţi dintre managerii sau antreprenorii cu care am avut ocazia să stau de vorbă mi-au spus că cea mai mare provocare a lor este lucrul cu oamenii.

Cu voia sau fără voia managerilor, mediul de afaceri se schimbă continuu prin puterea influenţei factorilor sociali, economici, tehnologici şi politici. Impactul schimbării este cu atât mai mare cu cât influenţa acestor factori se cumulează cu influenţa ciclului periodic de înlocuire în câmpul muncii a generaţiei de azi cu cea de mâine.

 

Mai concret, una dintre cele mai mari provocări pentru manageri este să lucreze cu angajaţii născuţi în perioada 1980 -2000, cei ce reprezintă generaţia Millenials sau generaţia Y şi sunt astăzi cea mai numeroasă forţă de muncă activă din lume. Totuşi stilul de viaţă şi perspectiva diferită asupra muncii, pot produce uneori conflicte între aşteptările managerilor seniori şi aşteptările angajaţilor din generaţia Y. 

Aceste conflicte îi fac pe unii dintre manageri să-şi consolideze anumite prejudecăţi precum:“Oamenii din ziua de azi nu mai vor să muncească” ,“ Nu poţi transforma un măgar într-un un cal de rasă „, “ Nu găsesc oameni de calitate”, “ Nu mai există respect şi bun simt la tinerii din ziua de azi”, etc. Este ca atunci când pescarul s-ar duce la pescuit având în cârlig o momeală care mai degrabă i-ar plăcea lui decât peştilor pe care ar vrea să-i prindă. Şi fiind întrebat de ce nu prinde peşte, ar răspunde sigur pe el şi plin de nervi:  „Balta asta n-are peste !” , Nu există aici peştele pe care vreau să-l prind” sau „Peştii ăştia nu ştiu să aprecieze cea mai bună momeală pregătită de mine !”

 

Managerii seniori realizează că succesul din viitor al echipelor sau organizaţiilor pe care le conduc depinde hotărâtor de performanţa angajaţilor din generaţia Y. Cu toate acestea, unii manageri, chiar dacă au intenţii bune, crează şi menţin situaţiile dificile cărora trebuie să le facă faţă angajaţii.  Ei nu îşi dau seama că în acest mod sunt pe cale să sacrifice potenţialul angajaţilor şi implicit viitorul organizaţiilor lor pe altarul propriilor prejudecăţi.

Sănătatea unui organism viu depinde de buna funcţionare a sistemului său imunitar. Echipele şi organizaţiile sunt organisme vii a căror performanţă depinde de sănătatea fizică, mentală şi emoţională a fiecărui angajat.
Managerii pot evita să-şi pună în pericol viitorul propriilor afaceri dacă au grijă să-şi protejeze oamenii şi să-i faca imuni la interferenţele toxice care le-ar putea afecta şi îmbolnăvi performanţa la locul de muncă. Pentru aceasta este necesar ca managerii să aplice modelul „DARE”:

(D) Deschidere – crearea unor relaţii cu angajaţii  bazate pe încredere şi receptivitate
(A) Acceptarea schimbării – actualizarea convingerilor proprii şi integrarea acestora cu cele ale angajaţilor
(R) Răbdare- concentrarea pe realizarea potenţialului de performanţă al angajaţilor
(E) Echilibru – crearea premizelor stării de bine a angajaţilor la locul de muncă

Obiectivul strategic pe care astăzi managerii sunt obligați să-l realizeze este crearea și menținerea unui mediu de lucru favorabil dezvoltării performanței angajaților. În caz contrar viitorul organizațiilor este în pericol. 

Coachingul este cheia prin care se poate realiza acest obiectiv strategic. Utilizând abilitățile de coaching managerii întăresc loialitatea, voința și angajamentul prin care echipele lor lupta împotriva lipsei de performanță.

Poți să deprinzi abilitățile de coaching  urmând programul oferit de Noble Manhattan Coaching și conceput special pentru managerii care vor să creeze un mediu de lucru favorabil pentru performanța echipelor și organizațiilor pe care le conduc. 

„Certificat Fundamentele Coachingului”

Pentru prima oară în GALATI,

etapa de CURS INTENSIV | 10, 11, 12 Iunie 2016

Mai sunt disponibile doar 7 locuri. Rezervă locul tău în „Săptămâna Internaţională a Coachingului” (16-22 Mai) și află  cât de mult poti economisi !
Pentru detalii, vă rugăm să ne contactati la [email protected] sau la telefon  0722369049. 

Noble Manhattan Coaching, este cea mai răspândită şcoală de coaching din lume, fiind înfiinţată din 1993. Oferă o gamă largă de programe individuale şi dedicate companiilor, majoritatea fiind acreditate (la nivelul 7) de Institutul de Leadership şi Management– ILM şi Institutul Internaţional de Coaching şi Mentoring – IIC&M.

Scroll Up