Business Tuning | Reglajul motorului afacerii pentru performanță exponențială

În ultimii ani, schimbările radicale din mediul de afaceri probează fără compromisuri capacitatea de adaptare a oricărei organizaţii. Astfel, realitatea concentrează consecinţele pe care le pot suporta organizaţiile datorită strategiilor de operare prin care aleg să funcţioneze, în doi poli: evoluţie prin adaptare sau dispariţie prin inadaptare.

În era informaţiei, într-un mediu de afaceri complex şi impredictibil, organizatiile nu mai pot supravieţui dacă nu demonstrează că învaţă cum să devină exponenţiale.

Organizaţia exponenţială este cea al cărei impact în piaţă este disproporţionat – de cel puţin 10 ori mai mare în comparaţie cu competitorii săi, datorită utilizării unor noi tehnici de organizare care îi permite accelerarea adaptării la incertitudine şi învăţarea din propriile rezultate prin ancorarea în faptele brute ale realităţii.

În ziua de azi, când accesul liber şi ieftin la informaţie creşte probabilitatea ca gândirea antreprenorială să fie influenţată de aceleaşi idei de valoare, diferenţa o mai poate face doar accelerarea ciclului de transformare a valorii intangibile in valoare tangibilă. Cu siguranţă că misiunea ta în calitate de manager este să asiguri evoluţia durabilă a afacerii tale. Şi pentru a fi sigur că îţi îndeplineşti misiunea, este nevoie să câştigi cu organizaţia ta în mod repetat, proba de viteză a ciclului de transformare a ideilor valoroase, în produse sau servicii pe care clienţii tăi ţintă le doresc cel mai mult şi vor să le plătească.

Orice organizaţie poate fi privită în întregul ei ca o entitate vie, însufleţită de felul în care gândesc şi acţionează oamenii care o compun. De aceea, soarta organizaţiei depinde în mod organic de alegerile pe care le fac oamenii “cheie” care o reprezintă.
Experienţa de viaţă ne arată că dacă vrem să evoluăm durabil în viitor, este nevoie să adaptăm în mod consecvent resursele pe care le controlăm, la nivelul aşteptărilor noastre. Acest lucru înseamnă să fim dispuşi să intrăm în competiţie cu noi înşine pentru ca în prezent să ne făurim o versiune îmbunătăţită a capabilităţilor noastre de a ne realiza aşteptările.
Controlăm doar alegerile noastre. Totuşi confortul de a-i judeca pe ceilalţi, ne predispune să ne amăgim că putem evolua durabil dacă le controlăm alegerile. Oricât de mult ne-am dori, nu  putem controla alegerile celorlalţi.
De asemenea, confortul amânării intrării în competiţie cu noi înşine, ne predispune să ne amăgim că putem reuşi în viitor fără să evoluăm în prezent, sperând că între timp nu ni se poate întâmpla nimic rău. De aceea alegem cu uşurinţă să intrăm în competiţie mai degrabă cu ceilalţi decât cu noi înşine, ignorând des să ne actualizăm versiunea propriei valori, în speranţa că vom reuşi să păcălim realitatea.
Asemenea alegeri pot deveni decizii strategice de operare pentru unele organizaţii. În acest fel nu e de mirare că realitatea prezentului le pe acestea confruntă cu pericolul dispariţiei, chiar dacă au fost merituase în trecut.

La fel cum tuningul constant al motorului unei maşini F1 reprezintă condiţia primordială pentru ca pilotul şi echipa sa tehnică să se califice cu consecvenţă la startul din pole-position şi în final să câştige campionatul, de ce nu ar putea reprezenta şi tuningul constant al motorului afacerii tale, o condiţie primordială pentru ca organizaţia ta să se califice cu consecvenţă în topul preferinţelor pieţei şi să urmeze o evoluţie durabilă ?

Pentru că eşti responsabil de starea organizaţiei tale, iată trei intrebari:

1. Cum poţi şti dacă motorul afacerii tale este reglat precis ?

2. Ce-ar însemna pentru tine şi organizaţia ta să reglezi motorului afacerii înaintea concurenţei ?

3. Ce-ar însemna pentru tine şi organizaţia ta să rămâi cu reglajul motorului afacerii în urma concurenţei ?

Fără un reglaj precis al motorului afacerii, rişti să îţi condamni organizaţia la dispariţie. În schimb poţi să îţi asiguri evoluţia durabilă a organizaţiei, reglând motorul afacerii tale cu precizie şi în mod consecvent. Pentru a face acest lucru poţi folosi conceptul Business Tuning (BT).

  • BT înseamnă reglajul pentru performanţă exponenţială a triadei “Oameni, Procese, Tehnologie” care definește motorul oricărei afaceri.
  • BT oferă instrumentele necesare pentru reglajul personalizat al motorului afacerii oricărui antreprenor sau manager preocupat de evoluţia durabilă a organizaţiei sale;
  • BT intenţionează să adune laolaltă managerii și antreprenorii pasionați, deschiși să se sprijine reciproc pentru ca fiecare să-și îmbunătățească reglajul propriei afaceri și împreună să contribuie la creșterea maturității mediului de business.

Îţi pot pune la dispoziţie un instrument prin care să determini parametrii de reglaj ai motorului afacerii tale.
Dacă te interesează, de ce să nu vorbim. Ce spui ?

Scroll Up