O transformare a crizei în oportunitate

Pe timp de criză liderii de business sunt ca niște medici pentru companiile lor. Ei își tratează cu grijă și promptitudine afacerile, prin luarea măsurilor standard de stabilizare a indicatorilor de performanță: economie, eficientă și eficacitate. Unii lideri de business sunt siguri că prin acest tratament vor reuși chiar să își scoată din criză afacerile. Cu toate acestea afacerile continuă să rămână în criză atât timp cât criza domină mințile conducătorilor lor.

Experiența ne învață că în orice situație de criză cu care ne confruntăm există un mesaj ascuns de oportunitate pe care dacă îl descifrăm corect, ne putem accelera adaptarea și identificarea breșei către o nouă stare de normalitate în care situația de criză este dizolvată de noua perspectivă de gândire dobândită prin adapatarea noastră.

Cum ar putea ști liderii de business ce tratament să aplice pentru a fi siguri că își scot afacerile din criză?

Secretul se află în mesajul ascuns pe care situația de criză îl comunică. Iar coachingul pentru transformare este calea prin care liderii de business își pot extinde calitatea cu care reușesc să descifreze, să extragă și să folosească din acest mesaj, acele informații cheie care li se adresează în mod direct.

Mai precis, coachingul transformațional pe timp de criză permite liderilor de business:

  • Să treacă dincolo de obstacolele percepute în starea de criză;
  • Să descopere cu adevărat starea de normalitate în contextul confruntării cu faptele brute ale realității (ceea ce deseori nu este ceea ce pare a fi);
  • Să realizeze o nouă perspectivă de gândire atât de puternică încât să nu mai existe cale de întoarcere la modul original de gândire;
  • Să învețe să se înconjoare de oameni potriviți în contextul noii stări de normalitate pentru propriille afaceri;
  • Să conceapă planurile structurale pentru crearea stării de normalitate dorite pentru afacerile lor;
  • Să realizeze acele rezultate care să le sporească reziliența propriilor afaceri.

Unii ar putea spune că pe timp de criză nu au timp de coaching fiindcă sunt prea ocupați cu luarea măsurilor urgențe și importante pentru supraviețuirea afacerii. Și totuși cât timp le-ar lua acestora să își scoată din criză afacerile?

Ne-am obişnuit să trăim într-o fragilă bărcuță a realității cu care să navigăm prin viață, către acele locuri în care am putea dobândi succesul cu maximă eficientă, dacă se poate fără să dăm nimic în schimb. Și în încercarea noastră de a evita teama de necunoscut, preferăm să ne concentrăm pe oportunitățile care ne asigură zona de confort și să ignorăm ceea ce ar putea fi posibil dar nu dorim să ni se întâmple. Cu toate acestea, suntem meniți să evoluăm continuu înfruntând necunoscutul. De obicei facem acest lucru pe două cai:

1. Calea coachingului: atunci când noi provocăm confruntarea cu necunoscutul, alegând în mod deliberat să ieșim din zona de confort, să explorăm faptele brute ale realității și să ne adaptăm pe măsură ce descoperim ceea ce nu credeam că poate fi adevărat despre noi.

2. Calea destinului: atunci când necunoscutul provoacă confruntarea cu noi, iar faptele brute ale realității ne iau prin surprindere, ne arată adevărul despre limitele noastre și ne obligă să ieșim din zona de confort pentru a le depăși.

Chiar dacă ambele căi, ne oferă șansa să învățăm din tainele necunoscutului câștigând înțelegerea adevăratelor noastre valori și depășirea propriilor limite, diferența o face prețul pe care îl plătim pentru a dobândi acest câștig. Atunci când alegem calea coachingului, prețul câștigului devenirii noastre tinde să fie compensat de economia de timp obținută prin efortul pe care îl depunem pentru a înțelege adevărul despre noi spus de faptele brute ale realității,. În schimb atunci când alegem calea destinului, plătim prețul ignoranței noastre față de timpul avut la dispoziție pentru a cunoaște adevărul despre noi, timp pe care însă am ales să îl irosim.

În lumea interconectată și interdependentă în care trăim, calitatea relației dintre oameni face diferența. Prin urmare, realizăm că reușita fiecăruia dintre noi depinde de reușita celor cu care suntem conectați. În revers, eșecul fiecaruia dintre noi depinde de eșecul celor cu care suntem conectați, ceea ce ne-a arătat cu duritate criza globală pe care tocmai o parcurgem. De aceea, noua perspectivă de gândire “a avea grijă de celălalt la fel cum ai grijă de tine” , pe cât de generoasă pe atât de greu de acceptat, ar putea fi mesajul secret pe care această criză îl transmite pentru ca noi să putem accesa o nouă stare de normalitate. Depinde de noi dacă vrem să o accesăm, dezoltând o nouă perspectivă de gândire a responsabilității pe calea coachingului sau să continuăm să rătăcim într-o realitate ostilă de criză, pe calea destinului.

Scroll Up