Cum sa-ti cresti semnificativ valoarea business-ului

“Ce este succesul in afaceri ?” – o intrebare care are tot atatea raspunsuri pe cati sunt de multi liderii de business care au generozitatea sa impartaseasca din experienta lor de succes.

Toate raspunsurile acestora au insa un numitor comun: acela ca succesul in afaceri reprezinta valoarea maxima pe care reusesti sa o produci prin ceea ce este si poate face organizatia ta pentru a realiza un impact semnificativ, pozitiv si durabil in piata pe care o servesti.

Aceasta ar inseamna ca:

  • produsele sau serviciile pe care le oferi sa fie valorizate la maxim de catre clientii tai existenti si cei potentiali

  • valoarea produselor si serviciilor pe care le oferi sa se diferentieze semnificativ de cele ale concurentilor tai

  • valoarea brandului tau sa fie apreciata la maxim si sa produca un ecou durabil in piata

  • angajatii tai sa aprecieze la maxim oportunitatea de a lucra in mediul de lucru al companiei tale

La prima vedere poti spune ca ideile de mai sus sunt “din carti” insa daca te gandesti putin iti vei da seama imediat cat de pragmatic este imperativul de a fi capabil sa-ti cresti continuu valoarea afacerii pentru:

  1. a nu fi eliminat de pe piata

  2. a-ti putea vinde la un moment dat afacerea la cel mai bun raport pret/valoare

In mod obisnuit valoarea afacerii tale este data de profitul operational pe care aceasta il produce anual dar de fapt aceasta reprezinta mult mai mult decat atat. Factorul de multiplicare al valorii/profitului este cel care amplifica valoarea afacerii si reflecta eficacitatea strategiilor de business cheie pe care le aplici in business-ul tau. Acest factor poate avea valoarea maxima 10 insa datorita anumitor cauze acesta poate scadea la 4.

Cat de mult doresti  sa-ti cresti valoarea afacerii ?

Liderii de business de succes au afirmat ca experienta trecerii prin criza i-a provocat sa-si sporeasca inteligenta de business si sa-si revizuiasca conceptiile despre propria afacere luand in consideratie mai mult ca oricand urmatoarele idei:

  • necesitatea optimizarii resurselor

  • incurajarea inovatiei si dezvoltarii oamenilor

  • eficientizarea proceselor de productie

  • intelegerea mai profunda a ceea ce isi doresc clientii

Scroll Up